Pages

Popular di Blog itu Blogger

Saturday, October 15, 2011

Huaxi - Dari kampung sunyi sepi kini jadi perkampungan mewah gila babas

Rakyat republik China memang dahsyat. Kalau tak dahsyat, camne diorang beat ekonomi kuasa-kuasa besar imperialis barat.

Disebalik kehangatan mereka untuk menjadi kuasa besar ekonomi dunia, tidaklah mereka membelakangi rakyat yang bersusah payah bekerja untuk meralisasikan impian mereka itu. Tetapi ada harga yang perlu dibayar!

 Ini adalah kisah Desa Huaxi. Sebuah desa petani yang dahulunya sunyi sepi, kokak dan tak bermaya, kini berubah menjadi satu perkampungan tersangat hebat dan awsem. Bagaimana ianya terjadi? Ianya adalah hasil idea Wu Ren Bao. Beliau adalah mastermind yang bertanggungjawab menjadibentukkan perkampungan tersebut lengkap dengan industri-industri.

Yang paling best setiap orang yang terpilih untuk mendiami perkampungan tersebut akan dihadiahkan dengan sebuah rumah mewah beserta dengan kereta mewah, perubatan percuma, pendidikan percuma dan minyak masak percuma. That's really super awsem!!!!

Namun disebalik segala kemewahan yang diorang dapat, ada harga yang perlu dibayar. Mereka-mereka yang bekerja, diwajibkan kerja 7 hari seminggu. So, there's no rest for you, boy!! Dan juga jikalau merka berdegil dan carik kerja luar, mereka akan hilang segala kemewahan yang mereka dapat pada masa itu. Cruel?? honestly, that's fair for me, bro! Kau nak sesuatu yang awsem, then you have to pay double, right?? Tapi jangan risau, anak-anak dan isteri mereka masih ada tempat untuk bersuka ria. Bukan hanya terperap dirumah. Di Huaxi, ada terdapat satu taman tema yang menempatkan kebanyakan replica-replica tempat-tempat yang best. You just name it! Ada Great Wall of China, Forbidden City, Arc de Triomphe, Sydney opera house, White House yang di COMBO kan dengan capitol dan Statue of Liberty dan macam-macam lagi laa. Super cool! tak payah bazir duit pergi melancong, you can find all the place here in Huaxi.

Jom kita menjengah Huaxi...














dan ini masih menunngu untuk disiapkan....

Final touch... bangunan tertinggi di Huaxi, dimana jamnya akan diletakkan pada ketinggian 1,076 kaki!!

No comments:

Post a Comment

Suka post/entry ini? Jom komen. Boleh juga kalau mahu lontarkan apa juga saranan dan juga penambahbaikan untuk blog ini.

Terima kasih untuk segala komen-komen anda!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Sementara itu, di Blog lain....