Pages

Popular di Blog itu Blogger

Saturday, January 7, 2012

Cosplay - Koleksi yang tiada tandingannya

Cosplay, mengikut wiki ialah -
Cosplay, short for "costume play", is a type of performance art in which participants don costumes and accessories to represent a specific character or idea. Characters are often drawn from popular fiction in Japan, but recent trends have included American cartoons and science fiction.
Ramai kalangan kita adalah penggemar komik. Aku, kalau nak dikategorikan sebagai penggemar komik, adalah juga, tetapi I am not hardcore! Ya, aku suka dengan beberapa karakter dalam manga Jepun, seperti Goku dalam dragonball z, Arale dalam dr. slump dan beberapa karakter lain juga. Namun, untuk menjadi penggila komik, sehingga sanggup untuk berpakaian seperti karakter-karakter tersebut, adalah sesuatu yang tidak mungkin akan aku lakukan. Aku tidak mempunyai keberanian seperti mereka-mereka ini. Bukan senang untuk mengenakan pakaian seperti karakter-karakter tersebut, seterusnya diperagakan dihadapan orang ramai. Oleh itu, aku dengan penuh bangga, mengangkat TABIK SPRING kepada mereka-mereka ini. Mereka mempunyai kesungguhan dan keberanian yang tinggi untuk memperagakan diri mereka sebagai karakter yang mereka minati atau kagumi.

Lihat lihat gambar sambil mulut melopong......





















No comments:

Post a Comment

Suka post/entry ini? Jom komen. Boleh juga kalau mahu lontarkan apa juga saranan dan juga penambahbaikan untuk blog ini.

Terima kasih untuk segala komen-komen anda!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Sementara itu, di Blog lain....