Pages

Popular di Blog itu Blogger

Wednesday, October 19, 2011

Amber Cole - Satu peringatan!

Tahukah korang cerita yang tengah sensasi sekarang di Internet?? Antaranya adalah cerita berkenaan dengan Amber Cole. Who's the fuck is Amber Cole? Korang kenal? Model hot? Artis barat yang super sexy? Seorang penemu kajian yang dahsyat? atau seorang model playboy???


Semua yang diatas adalah salah. Amber Cole, hanya seorang budak sekolah menengah yang berumur 14 tahun. Yup, 14 TAHUN!!! So what? Dia ada menang hadiah satu juta dolar? tak juga. Ianya adalah berkisar mengenai satu video. Ke, dia sudah hantar video ke channel space lab? Hahaha.. takdeelaahh. Video tersebut adalah video tentang beliau sedang melakukan oral sex (BJ) ke atas boyfriend dia. Nak tengok videonya?? Tak payah laaa. Korang dah banyak sangat dah tengok klip 3gp kat henpon korang tu. Takkan tak cukup lagi? kan ke same jee. Neway, takkan laa hal yang sebegini pun boleh menjadi satu isu hangat?? Pada mulanya, ianya tidaklah sehangat sekrang. Hanya suam-suam kuku je. Hanya kerana video ini...



Terus seantero negara (especially in US) membincangkan tentang isu ini. Pada mereka, apa yang membimbangkan mereka ialah, inikah dianya budaya pada masa sekarang? Adakah pada usia mentah belasan tahun begitu pun sudah mampu beraksi berahi begitu atau sudah berani melakukan aksi sebegitu? Yang paling sadisnya pulak, video itu dirakam disekolah tempat beliau belajar. Ramai juga pakar-pakar membincangkan tentang simptom yang selama ini mereka haram tak pernah endahkan. Terima kasih kepada video Amber Cole, membuka mata golongan pakar dan Ibu Bapa mencari jalan penyelesaian dan kaedah - kaedah yang terbaik untuk mengelakkan lebih ramai kanak-kanak bawah umur melakukan sesuatu tindakan yang kurang wajar seperti itu.

Di Malaysia juga aku agak sudah ada budak-budak bawah umur yang berani melakukan hal-hal sex oral ni. Aku bukan nak menuduh, tapi mengenangkan dan mengikut pada situasi keadaan sekeliling pada masa ini, memungkinkan keadaan sebegini bisa terjadi. Lihat dan dengarkan sahajalah berapa ramai bayi-bayi baru lahir mahupun janin-janin yang digugurkan dibiar ditepi-tepi tempat buangan sampah, didalam semak samun, di buang kedalam sungai mahupun disumbat dalam lubang taik!

Jadi, melihat kepada situasi ini, siapakah yang harus dipersalahkan? Salah ibu bapa? Guru-guru? Masyarakat? Pokok pangkalnya, kita dah diberikan akal fikiran, boleh fikir baik dan buruk, fikirlah sendiri. Jangan kata nak salahkan sapa-sapa, kerana dah jadi lumrah manusia, suka salah menyalahi antara satu dan lainnya. Dan setiap agama didunia ini, tidak ada satupun yang menyuruh melakukan kejahatan kecuali ajaran dari laknatullah syaitan.

Sekian dan Assalamualaikum. Peace!

No comments:

Post a Comment

Suka post/entry ini? Jom komen. Boleh juga kalau mahu lontarkan apa juga saranan dan juga penambahbaikan untuk blog ini.

Terima kasih untuk segala komen-komen anda!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Sementara itu, di Blog lain....